Old Trial
Cup Caglio 6./7. April 2013
13th edition
bella Parilla | modello unico |
Triumph Ticinese | due amici scerzando |
SWM e Guzzi al Start | Sig Justyn Norek Sr. e Walter parlando |
Tiger Cub 200 da Lentini | Triumph England |
What a beauty! | Fabio e Fabricio |
Justyn Norek su bella Honda RTL 250 | Justyn Aldo Riccardo |
Eugenio | Team Pollein |
due Gilera | |
Sabino Maurizio Enrico Claudio |
Start |
Inzoli e Giuseppe (con Toscanelli) | waiting for the start |
next fotos courtesy of Justyn Norek Sr.
Patrick Walter Luciano |
Patrick e Walter | Walter al start | Patrick al start |
Walter | Patrick | Walter prima curva |
Patrick prima curva | Justyn Norek Jr on Honda RTL 250 |
Fantic nel fiume | Fantic 240 |
Bultaco light special da Aldo Âlione | SWM primo modello |
Massimo happy | |
Guzzi needs one dab | snow field |
Massimo rock n' roll | |
Barbarossa su SWM | Patrick in Ireland, ah no, Italia |
Panorama in the clouds
snow | punto panoramico |
happy SWM rider after panini | |
Walter 101 Eugenio Gatti | panini e vino domenica pommerigio |
shiny Honda before the start | fine di Sabado |
Beta TR 35 | doppo il trial di sabado |
domenica mattina, due SWM: Giuseppe e Massimo | the difference? Beppe con Toscanelli ! The SWM is running again |
Andy Nauli e Walter, domenica mattina | Ossas |
Ossa 250 Apricot | Guzzi |
Fantic 350 mono colore neon orange |
Now fotos with links to my youtube channel
Fabio Minuzio su Bultaco 325 | Enzo Afri su Moto Guzzi nel Fiume |
Walter nel fiume | Daniele su TLR 200 |
Massimo Schiattareggia su SWM Jumbo 320 (Galeazzi Replica) | Masssimo in action |
Aldo Alione su Bultaco "light" 325 | Walter in action |
Daniele Semeraro su TLR 200 | |
Massimo su SWM TL 320 Jumbo frame | Walter in troubles |
Walter in action | Mario Aini su Honda TLR 250 |
Walter nel fiume | Ossa 250 Apricot |
Italian Gentlemen on SWM TL 320 | Walter again |
Walter nel fiume | Walter on BSA 350 |
Aldo Alione nel fiume | great rider |
Aldo rides allways greatly prepared Bultacos | |
Aldo again |
Now some selected pics from the internet www.mototrial.it Have a look at http://www.mototrial.it/wordpress/?p=2961
I could not ask for permission, hope it is ok.
Patrick Honda TL 250 | Walter su BSA 350 |
Enrico Garino su Gilera | Patrick su Honda TL 250 quatro valvole |
some more pics from Justyn Norek Sr.
Walter | on green rocks | |
Justyn playing with water |
Walter Justyn Jr. Patrick | Patrick gets a price: Domino gas grip |
Pre 65 Podio : Leonida Bertazi Luciano Lentini Walter Frei |
Walter al fine |
As we were early starter, we could eat a Pizza after the trial at 15.00h, mmmh
Walter e molto contento | Pizza calzone |
Eigentlich ist Caglio immer Ende März, aber dieses Jahr lag einfach zu viel Schnee. Daher wurde es um 2 Wochen auf den 6./7. April verschoben. Ueli konnte nicht kommen und so holte mich Walti Frei am Samstag um 7 Uhr ab. In seinem Renault Espace war bereits die BSA verstaut. Meine Honda TL 250 passte mit vorderem Garettenrad perfekt dazu rein. Nach dem Gotthardtunnel begrüsste uns die Sonne. Ja, richtig gelesen: S o n n e. An der Grenze wurden wir durchgewunken und so waren wir bereits gegen 11h in Caglio. Beim Einschreiben begrüssten wir viele bekannte Gesichter und freuten uns auf den Start bei warmem Wetter. In der Ferne waren die Berge allerdings schneebedeckt.
Dieses Jahr hatte es nur halb so viele Starter. Krise oder verschobener Termin? Auch der Tross aus Österreich mit Alfred, Joe und Hartwig fehlte. Egal, Walti und ich machten uns um 12.30h auf die Strecke mit 17 Zonas. Ich hatte in der höchsten Klasse grün gelöst, was sich aber als gut fahrbar herausstellte. Kein Sturz und keine 5 ergaben am Abend dann 17 Punkte. Walti schaffte in der Pre65 Spur 4 Dabs. Respekt. Trotz lädierter Schulter fuhr er sehr sicher und bollerte mit seiner BSA durch die Sektionen, sehr zur Freude der Zuschauer. Die Runde war abgeändert, weil es oben zu nass war und Schnee lag. Am Abend um 16h hatten wir 22 km abgespult und waren happy.
Nach Pflege von Mann und Maschine hatte uns der Hotelier Stefano einen Tisch für 10 Trialisti gedeckt. Wir verbrachten einen tollen Abend mit den italienischen Amici. Ich hatte noch Ranglisten von Trial-WM-Läufen aus 1977 (mit Ibergeregg) und 1978 dabei, wo auch Walti Frei auf Plätzen 35 herum aufgeführt war. Tempi passati, aber respektvoll wurde Walti dazu gratuliert. Auch hatte er Fotoalben seiner Karriere dabei, was natürlich viel Diskussions-Stoff ergab. Müde verzogen wir uns gegen Mitternacht in die Heia und träumten von Wäldern, Sektionen, Schnee und Regen. Ja, die Meteo hatte nämlich für Sonntag welchen angedroht, aber es hatte in der Nacht so fest niedergeprasselt, dass am Morgen nichts mehr übrig hatte.
So machten wir uns nach dem Frühstück mit vollgetankter Maschine auf zum Start. Giuseppe konnte seine schöne SWM auch wieder reparieren und zufrieden an einer Toscanelli Zigarillo ziehen. Da waren viele schöne Motos beim Start: Guzzi, Parilla, SWM, Honda und auch Andy Nauli von Graubünden. Wir waren bei den ersten Startern und schauten die ersten Sektionen nicht so genau an, was bei mir zu einem verpassten Tor führte. Dafür waren wir jetzt weit vorne und hatten kaum mehr zu warten. Es war schon schmieriger geworden und man musste mit viel Drehmoment und Schwung in den Waldsektionen fahren. 4-Stroke mässig eben. Die Hälfte der Sektionen war in Bächen und man fühlte sich wie zu alten Zeiten. Das Wetter war kälter, so 12 Grad, aber es blieb trocken. Um 14.30h waren wir bereits fertig, 32km abgespuhlt, Sandwich und Vino beim Pausenstopp genossen und ein paar Schneedurchfahrten gemeistert. Wir spritzten im Hotelhof die Töffs ab und fuhren zum Trocknen in die nahe Pizzeria, wo uns gerade noch eine Pizza gereicht wurde. Mmh, ein toller Abschluss. Walti erhielt bei der Preisverleihung einen Pokal für den 2. Rang und ich einen Gasgriff für den 5. Rangm auf welchen Walti fast neidisch wurde. Nach 50 Minuten im Gotthardstau kamen wir gegen 21h in Zürich an, müde aber glücklich, mit vielen Andenken über ein tolles Weekend.
Honda Pat
English Version from Google Translator:
Actually Caglio is always at the end of March, but this year, there was just too much snow. Therefore, it was forwarded 2 weeks to 6/7 April. Ueli could not come and so Walti Frei picked me up on Saturday at 7 clock. In his Renault Espace, the BSA had already been stowed. My Honda TL 250 fitted with front small wheel. After the Gotthard tunnel, the sun greeted us. Yes, S U N. At the border we were waved through and so we've been around 11h in Caglio. We welcomed many familiar faces and were looking forward to the start in warm weather. In the distance the mountains, however, were covered with snow.
This year
it had only half as many starters.
Crisis or postponed appointment?
Also, the convoy of Austria Alfred, Joe and Hartwig was missing.
No matter, Walti and I set to 12:30 on the track with 17 Zonas.
I had inscribed for the green, the highest class, but this turned out to be
rideable.
No crash
and no 5 gave at the evening 17 points.
Walti managed in the
Pre65 lane 4 Dabs. Respect.
Despite lesioned shoulder he drove very safely and thumped with his BSA through
the sections, much to the delight of the audience.
The round was changed because it was too wet and snow was lying in the
mountains.
In the
evening at 16h we had done 22 km and were happy.
After care of man and machine, the owner of the hotel Stefano had set a table
for 10 Trialisti.
We
spent a great evening with the Italian Amici.
I had rankings of Trial World Championship events from 1977 (with Swiss round at
Ibergeregg) and in 1978 Walti was listed around 35th rankings at some world
rounds. Tempi
passati, but respectfully Walti was congratulated.
He also had brought photo albums of his career, which of course resulted
in much discussion material.
Tired we went around midnight to sleep and dreamed of forests, sections, snow
and rain.
Yes, the Meteo had in fact been threatened rain for Sunday, but it had
rained down so hard at night that nothing was left in the morning.
So we went after breakfast with fully fueled machine to start.
Giuseppe could repair his lovely SWM and happily smoke a Toscanelli cigarillo.
There were many beautiful Motos at the start: Guzzi, Parilla, SWM, Honda and
even Andy Nauli of Graubünden.
We were among the first starters and watched the first sections not so
accurately, leading to a missed gate and a 5 for me.
Instead, we were now far ahead and had little more to wait.
It had already become greasy and you had to take a lot of torque and momentum in
the forest sections. 4-Stroke
comparatively flat.
Half of the sections were in streams and it felt like old times.
The
weather was colder, so 12 degrees, but it stayed dry.
At 14.30 we were already finished, done 32km, enjoyed the sandwich and wine stop
and mastered a few snow crossings.
We cleaned in the hotel courtyard our motorbikes and drove out to dry them in
the nearby pizzeria where we just had the last pizza served.
Mmm, a great ending.
Walti
received a trophy at the awards ceremony for the 2nd
rank and I got a Domino
throttle for 5th,
on which Walti was almost jealous.
After 50 minutes traffic jam before the St. Gotthard tunnel, we arrived at 21h
in Zurich, tired but happy, with lots of memory on a great weekend.
Honda Pat